Leva om sommaren

Det är lätt att leva om sommaren. Det finns så mycket att se, så mycket att göra. Så mycket som inte kostar så mycket alls. Då har jag svårare att finna tid till att blogga, jag har så mycket annat att göra. Jag funderar fortfarande på HUR jag vill leva som jag skrivit om både en och två gånger. Men just nu jag mer upptagen med ATT leva, så det blir färre funderingar faktiskt. I alla fall om just det. Nu är det annat som rör sig i mitt huvud, mindre viktiga saker. Som vad jag skall äta till middag, och då är det inte tankar om fiskbullar heller. Snarare om grillning, goda såser och färskpotatis. Inget som är billigt alltså, bortsett från potatis ett par veckor om året. Men jag älskar sommaren och har inte ork att leva billigt då. Det finns ju heller ingen poäng i att leva billigt om man ändå inte kan leva som man vill. Och det är ju hela tanken, så då får det kosta lite mer då och då.

Kommentera

