Imponeras av hur vissa lever sitt liv

Nu har jakten på ett ”nytt sätt att leva” blivit något annat. Från att ha lästa andra bloggar som inspiration, finner jag mig nu ofta läsandes inlägg efter inlägg på bloggarna jag har hittat. Ett exempel är en oerhört imponerande historia om en kvinna som kämpat mot sin anorexi, och lyckats övervinna den. Otroligt inspirerande även om jag helt saknar erfarenhet av ätstörningar. Trots det så läste jag en hel del. Det får min ”skrivkonst” att blekna, men jag avskräcks inte av det – tvärtom!

veggies

På temat hälsa och ”leva livet” hittade jag även det här inlägget från januari, som trots att det är en stänkare för en föreläsning(?) innehåller en hel del matnyttig information. Jag känner tydligt igen tendensen hon beskriver: den att ”tokträna” för att komma i form, bara för att tröttna efter ett tar dagar och tröstäta en kexchoklad. Den vägen har jag vandrat allt för många gånger, det är jag nog inte ensam om.

Två inspirerande bloggar, men inget jag riktigt kan ta till mig i mitt liv. Visst borde jag börja träna, men det krävs antagligen mer än en blogg för att få fart på mig. Även om bloggen som i detta fallet är ovanligt välskriven och upplyftande. Inget nytt sätt att leva för mig denna dag, men väl så intressant läsning.

Kommentera

