Nästa sätt att leva

I min iver på att hitta ett sätt att leva, har jag i min jakt hittat fram till en (tidigare) deprimerad kille som har förändrat stora delar av sitt liv och nu (då) mår mycket, mycket bättre. Jag blir alltid glad av att höra att folk mår bättre, så hans inlägg gjorde mig på glatt humör. Däremot är hans livsval inget för mig, mest på grund av han utsliter cola.

1-2-3

Livselixir

Coca-Cola är, för mig, livselixiret. Utan cola stannar världen, eller i alla fall jag. Jag dricker chockerande mycket cola, och borde ha en blodsockernivå i jämförelse med glykossirap. Ändå mår jag bra av det, det är (nog) annat jag mår skit av. Men socker i sin naturligaste form (coca cola) är otroligt nyttigt och något livsformer som jag kräver för fortsatt överlevnad. Jag har ju nu en cola framför mig, och den har bara en konkurrent när det gäller min uppmärksamhet: Kaffe!

Så Cola och Kaffe, det är vad jag dricker. Det händer att jag råkar få i mig en klunk vatten mellan varven, ibland måste en alvedon sväljas ner snabbt. Då och då råkar jag också svälja när jag borstar tänderna, så vätskebalansen rubbas då och då.

Sömnen då?

Det är samma sak här. Jag vet inte om  kaffe och cola påverkar min sömn, för jag har alltid haft sömnsvårigheter. Men det spelar ingen roll om jag utesluter kaffe en hel timme innan läggdags, jag ligger ändå vaken halva natten. Det är då sånt här dyker upp i skallen.

Kommentera

