Dags för kiropraktor

Jag har fått ont i ryggen igen, och måste hitta en kiropraktor som kan fixa till den igen. Jag har haft problem med ryggen sedan länge, men det blir värre om jag inte tränar ordentligt. Nu har jag inte varit bra nog på att röra på mig, och det har nu straffat sig ordentligt.

Jag läste på lite om kiropraktiker och behandlingar för att kolla om jag kanske skulle byta till en naprapat. Men jag tror att alla massage skulle vara obehaglig, så jag väljer som vanligt att ta en kotknäckare istället. Problem är att hon jag gick till har slutat (fick jag redan på idag) så jag är nu på jakt efter någon som är riktigt bra. Jag har redan förstått att jag inte kan leva på samma sätt som vanligt, utan måste ändra hela mitt sätt att leva – motion, kost och allt annat som det innebär. Nu är detta repetition, eftersom jag nämnt det både här och här. Trots det tjatar jag på. Kanske testar jag till sist Yoga ändå/igen.

Nu skall det ut och letas kiropraktorer och andra bloggar. Nu behöver jag mer inspiration inför kommande inlägg. Mycket, ofta och massor av inspiration. Jag undrar vad jag stöter på idag, jag har börjat bli nyfiken. Från början var det mest för att ha något att skriva om, men många skriver så bra att jag fastnar längre än tänkt. Så från att bara ha tänkt att läsa ett inlägg för att få något att skriva om, har det ofta hänt att jag fastnat länge och bara läst och läst. Jag som trodde att jag avskydde bloggar, fast jag hade ju aldrig riktigt gett det ett försök. Nu när jag faktiskt har läst på ganska många bloggar har jag förstått att jag hade helt fel och att det är riktigt kul. Man får små, små inblickar i andras liv och sätt att leva. Mycket roligare än jag trodde, och inte alls lika mycket ”jag, jag, jag” som jag trodde det skulle vara. Ofta har folk både intressanta och intelligenta åsikter. Som vanligt finns det naturligtvis undantag. Vissa ÄR inte intressanta eller intelligenta. Eller rakade under armarna.

Kommentera

