Hur andra lever – nästa liv

Efter att i natt ”tvingats” läsa om feministiska stollerier, så har jag nu vilat upp mig och är redo för nästa man på listan. Eller kvinna om det råkar vara fallet, det är inte så viktigt. Jag har alltså sökt efter ”Leva livet” för att försöka hitta ett annat sätt att leva. Typ. Inte blir det Nomadliv, det har jag redan accepterat.

Nästa blogg fick mig att hoppa till. Visst kan man bli mörkrädd av feminister, men DETTA är något helt annat. Jag dristar mig till att snatta en bild från inlägget, bara för att dela med mig och ger er något att drömma om inatt.

img_2382

Alltså! Visst ÄR Lilla My något elak i böckerna, men detta är ju ondska personifierat. Ett otroligt skickligt arbetet, absolut, men EVIL!

Jag känner omgående att jag måste leta vidare, detta kan inte vara sättet jag vill leva. Jag gillar Gitel (Som har bloggen), men lilla My skrämmer mig från vettet.

Den enda som är läskigare än detta, det är Bob från Twin Peaks (som snart har nypremiär). När han dök upp i spegeln visste jag varken ut eller in. Det är 20 år sedan, men jag tänker på det med jämna mellanrum. Nu lämnar vi lilla My OCH Bob, och tar oss vidare mot glada, ljusa och goda miljöer istället.

Nästa blogginlägg kommer med goda råd om att leva livet. Förvisso är det ett gammalt inlägg, men en rad fick mig att reagera:

…då är det min förbaskade skyldighet att må så bra som möjligt

Alltså! Alltså! Detta är genialt.

Jag tycker dessutom hon har rätt. Så alla ni som surar och mår dåligt över ingenting – Det är er SKYLDIGHET att må bättre. (Kroniskt sjuka människor icke inkluderade, ni får ett glatt heja: ”Heja!”)

Jag tycker att Mie förtjänar en liten eloge för den formuleringen, så här kommer den:

applause

(Vilken Disneybild va?)

En reaktion till “Hur andra lever – nästa liv

Kommentera

