Att leva som nomad – Tagning 2

Så försöker vi igen med en fortsättning på tanken att leva som en nomad. Sist gång blev jag avbruten av mina egna tankar, vi får se om jag klarar av att hålla mig till saken idag. Saken var alltså nomadliv, och jag var försiktigt positiv till det hela. Då tror jag att jag har summerat det hela på ett bra sätt, inte sant?

reindeerriders

Varför tilltalas jag då av nomadlivet? Det är en bra fråga, jag är inte riktigt säker. Men tanken på att leva för dagen, att leva ett med naturen – det tilltalar mig otroligt mycket. Å ändå så vet jag att det inte är för mig, inte på riktigt. Jag hade aldrig klarat mig utan alla bekvämligheter, men man kanske kan hitta på någon kombination? Fast då börjar vi ju närma oss en helt annan genre, och något jag inte alls känner samma lockelse till: Camping.

camping-el-raco-6

Behöver jag säga att jag inte vill vara med längre? Min fina, rena och vackra dröm om nomadliv förändrades snabbt till en nersolkad känsla av att vara som alla andra, att vilja campa. Då spelar det ingen roll att jag är jag, jag är ändå som alla andra. Snart vet jag vem som åkte ut i Let’s Dance också. Nu har jag lyckats göra mig själv lite deppig. Då får vi komma på ett nytt sätt att leva. Inte nomadliv, något annat.

Kommentera

