Har inte blivit som tänkt

Jag har inte alls kommit mig för att skriva, det har inte blivit av. Jag har många gånger tänkt att sätta mig ner och börja, men varje gång har något kommit emellan och stört tankarna. Så nu sätter jag mig, även om det kommer bli en text vardagliga ting idag. Skall något annat komma ut, då måste jag skriva mycket text. Så det kanske blir en aning annorlunda text mot vad jag har utlovat, men text likafullt.

Dagen har varit bra, mycket bra till och med. På jobbet flöt det mesta på precis som det skall, och inga jobbiga chefer som kom med order och krav. En väldigt lugn dag, men med mycket nyttigt uträttat trots allt. Jag hade två deadlines att passa i veckan, och båda projekten är redan klara trots att det bara är måndag idag. En mycket bra start på veckan, även om helgens arbete är skälet till det. Så jobbmässigt är allt bra, allt som det skall.

grillspett

Jobbrelaterat hade jag idag även turen att hitta en ny lunchrestaurang. Jag åt lunch med en tidigare kollega, och hans val av restaurang opassande mig som hand i handsken. Det såg inte mycket ut för världen, mer som en pizzeria eller kebabställe. Det fanns både pizza och kebab, men även någon form av (Turkiskt?) grillspett med vitlöksdressing som fallen från himlen. Starkt, gott och inte så dyrt. Nedsidorna var andedräkten och kladdet. Det var svårt att äta utan att få i hela ansiktet, så jag anar att jag luktade en smula annorlunda efter lunchen. Men det var det värt, det var verkligen supersmarrigt.

Jag anar att jag kommer att äta där så ofta jag kan, men även att kollegorna kanske har en annan åsikt i frågan. Inte det faktum att jag luktar fiskkadaver i munnen, men jag äter ju oftast med dem. Att istället äta ensam, det tilltalar mig inte alls. Så deras smak räknas också in tyvärr.

Med hopp om en lika god morgondag

 

Kommentera

